Tenim 4 models d'ús de l'ordinador a l'esola:
1. L’ORDINADOR PODRIA SER UN MESTRE
L'ordinador explica una cosa i si el nen la sap es segueix avançant. Es van fer programes per reproduir aquest model. Tot el que el nen podia aprendre es podia introduir a l’ordinador, no cal el mestre. Aquesta opció ha quedaten desús.
2. L’ORDINADOR COM A ALUMNE
També van plantejar el constructivisme (1990) on el nen apren i construeix el coneixement a per mitjà dels ordinadors. El nen és més actiu.
Exemple: Scratch
3. L’ORDINADOR COM A LABORATORI
El nen pot fer un aprenentatge per descoberta (model experimental).Descobreix interactuant amb l'ordinador.
Exemple: Sims
4. L’ORDINADOR COM UNA EINA DE TREBALL
Creació del nen mitjançant l'ordinador (textos, vídeos, audios...)
Exemple: eines GITIC
Exemple: eines GITIC
L'activitat que complementa a aquesta teoria és presentar una proposta de l'ús de les TIC i les TAC a l'escola. El meu company Marc Millàn i jo vem presentar "Les caceres del tresor" que trobareu dins d'aquesta presentació amb la resta de propostes:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada